road

Dead Body Road: Pomsta je moja

road4Vždy ma prekvapí, keď v dnešnej dobe ľudia očakávajú niečo originálne. Dnes už záleží iba na tom, ako je príbeh prevedený na papier, filmové plátno, či televíznu obrazovku. Taký Juraj Červenák nepíše nič originálne, ale vďaka jeho spisovateľskému umu sú príbehy výborne čitateľné a napínavé. Seriál Almost Human je absolútne neoriginálny, ale vďaka chémii medzi hlavnými postavami a humoru je veľmi pozerateľný. Komiksový scenárista Robert Kirkman zobral neoriginálnu zombie apokalypsu a urobil s ňou niečo, čo ešte nikto pred ním.

Keď už je reč o neoriginálne originálnych komiksových autoroch, tak medzi nich (vrátane Jasona Aarona, Jonathana Hickmana, Ricka Remendera a ďalších) patrí aj Justin Jordan. Ten dal o sebe vedieť svetu v roku 2011 minisériou The Strange Talent of Luther Strode. Bolo to neoriginálne, šialené, brutálne a zaujalo vydavateľov dosť na to, aby mu dali na hranie svoje postavy. Ale kreatívne šťavy Jordanovho mozgu tečú neustále, a tak sme sa okrem pokračovania príbehu Luthera Strodea dočkali aj prvého čísla minisérie Dead Body Road.

road2

Jimmy Stowe je hacker na dôchodku. To jediné, čo chce od života, je začať nanovo so svojou priateľkou, ale na to potrebuje peniaze. Veľa peňazí. Našťastie sa mu ozvali istí ľudia, ktorí pre neho mali ponuku. Jimmyho jedinou prácou bolo dostať sa do miestnosti so serverom istej banky a otvoriť trezor s peniazmi. Keď sa mu to podarilo, zistil, že jeho zamestnávatelia sa nechali trochu uniesť a zabili nielen civilistov, ale aj bezpečnostnú pracovníčku banky. Tak sa Jimmy rozhodol urobiť jedinú múdru vec, utiecť.

road6To jeho zamestnávateľov nahnevalo. A nahneval sa aj ex-policajt Gage Orson, manžel bezpečnostnej pracovníčky banky. Chce spravodlivosť a vďaka informáciám od svojho kamoša s odznakom sa vydáva po stope mužov, ktorí ho pripravili o jeho milovanú manželku. Ako keby to nestačilo, tak sa nahneval ešte niekto tretí, komu patril vykradnutý trezor a to, čo v ňom bolo. Ten niekto si najal pána Fletchera Cobba, experta na hnusnú prácu. Pán Fletcher Cobb svoju prácu miluje… niekedy až príliš.

road7Ako vidíte, príbeh je absolútne neoriginálny. Je to ako každý príbeh o lúpeži, ktorou zlodeji niekoho naserú do takej miery, že na nich niekoho poštve. Je to o tom, ako muž príde vďaka tragédii o milovanú osobu a stane sa Punisherom. No na rozdiel od Franka Castlea nie je Gage Orson žiadny stroj na zabíjanie. Áno, je kompetentný, ale aj impulzívny, nedokáže ovládnuť svoj hnev a chce byť potrestaný za to, že jeho žena zomrela.

road5Justin Jordan v jednom rozhovore prezradil, že táto miniséria je jeho poctou seriálom Justified a Sons of Anarchy. Prvý seriál ho inšpiroval k tomu, aby postavy hovorili kvetnato a líšili sa svojím vyjadrovaním. Inšpiráciu Sons of Anarchy by sme mali uvidieť v ďalšom čísle, kde dostanú viac miesta zlosynovia a hlavne motorkári. Dead Body Road vzniklo po tom, ako Robert Kirkman požiadal Jordana, či by nechcel napísať niečo pre Skybound (odnož Image Comics). A to je ponuka, ktorá sa neodmieta (ak sa nechcete zobudiť v posteli s hlavou zombie).

road1Skybound priradilo Jordanovi kresliča menom Matteo Scalera, ktorý sa okamžite zaradil medzi mojich obľúbencov. Jeho štýl kresby je ako mix kresby Tradda Moorea (The Strange Talent of Luther Strode, The Legend of Luther Strode) a Seana Murphyho (The Wake, Joe the Barbarian). Matteo dokáže parádne využiť tiene, vďaka čomu vynikne už aj tak hustá atmosféra príbehu, ale hlavne vie, ako nakresliť a zachytiť rýchlosť a akciu. Pri scénke naháňačky troch áut som mal pocit, ako keby som sa díval na storyboard k nejakému filmu.

Dead Body Road je neoriginálny a plný klišé, ale veľmi dobre sa číta a ešte lepšie sa naň pozerá. Absolútne odporúčam, ak hľadáte komiks na zabitie času. Uvidíme, či sa dočkáme od Jordana nejakej originality v príbehu zo série Crossed: Badlands.