vigil cover

Death Vigil: Smrť je sexy [RECENZIA]

vigil1Jestvujú kresliči, ktorí si myslia, že ich kresba je sexy. Rob Liefeld, majster pokrútenej fyziológie ľudského tela, je jedným príkladom. Tým druhým je Greg Horn, v ktorého podaní vyzerajú známe aj menej známe postavy ako pornohviezdy a pri čítaní komiksu čakáte, kedy si to Cyclops rozdá s Emmou Frost a Kitty Pryde. Potom tu máme kresličov, ktorých kresba je naozaj sexy. Frank Cho (Liberty Meadows), Amanda Conner (Harley Quinn) a hlavne Stjepan Sejic.

Jeho sexy kresbu ste mohli vidieť v sériách od Image Comics (Witchblade), Top Cow (Artifacts, Darkness, Aphrodite IX) a pre Marvel Comics nakreslil niekoľko úžasných obálok. No práca kresliča mu nestačila, tak sa pustil do písania scenára svojho vysnívaného projektu. A to, prosím pekne, stíha pri práci pre Top Cow a DC Comics. Privítajte Death Vigil.

vigil2Samuel Lewis nemal v živote veľa šťastia. Minulý čas je v tomto prípade na mieste. Samuel Lewis je totiž mŕtvy. Stalo sa to počas Halloweenu, keď sa vracal z večierka oblečený ako policajt. Narazil na muža ohrozujúceho dve dievčatá. Samuel sa pokúsil muža zastrašiť svojou umelou pištoľou. No aj muž mal pištoľ, ale tá jeho bola pravá, s pravými nábojmi, ktoré ukončili Samuelov život. Po smrti nečakalo nášho hrdinu žiadne nebo ani peklo, ale kráska s kosou.

O dvanásť rokov neskôr sa zo Samuela Lewisa stal schopný zabijak temných vecí, ktoré čakajú na povolanie do nášho sveta uctievačmi temnej mágie. Jeho zamestnávateľka, sekáčka Bernadette (priateľmi zvaná Bernie), založila pred tisíckami rokov Stráž Smrti a teraz začína o svojich Strážcov prichádzať. Na obzore sa totiž objavuje nepriateľ, ktorý by mohol zahubiť všetok život. A Smrť je to jediné, čo to dokáže zastaviť… Smrť s MP3 prehrávačom.

vigil5Začnime tým, ako veľmi sa mi tento komiks páči. Nielen kvôli Sejicovej sexy kresbe, ale hlavne vďaka humoru, načasovaniu vtipných scénok a hláškam. Počas čítania som mal pocit, že sledujem jednu z epizód seriálu Buffy, premožiteľka upírov. V tomto komikse je neskutočná dávka charizmy a ešte väčšia dávka šarmu. Sejic opisuje svoj komiks ako tímovku ala X-Men. Je to o ľuďoch so špeciálnymi schopnosťami, ktorých vedie mentor.

Prvé číslo má neobvyklých štyridsaťšesť strán. Dôvod je jednoduchý: hlavné postavy potrebovali priestor na riadne predstavenie. Samuel Lewis je sympaťák od prvej chvíle a jeho hlášky a komentovanie situácií stoja za to, ale hlavnou hviezdou je definitívne Bernie. Áno, ona je stelesnenie smrti, ale má svoju vlastnú hlavu. Sejic ju urobil sympatickou tak, ako to pred ním urobili Neil Gaiman a Terry Pratchett. Bernie nemá nasadené klapky a nesúdi každého podľa daných pravidiel.

vigil8Táto smrť je síce tisíce rokov stará a neskutočne mocná žena (to, že je atraktívna, je iba vítaný bonus), ale rada si malými vecami pripomína, za čo bojuje. Zažila ľudstvo v najlepších aj v najhorších chvíľach, no napriek tomu má rada ich humor, zábavu a hlavne hudbu. A keď dostala darom MP3 prehrávač, bolo jej jasné, že ľudstvo si zaslúži druhú šancu.

Sejic sa postaral nielen o scenár a kresbu, ale pracoval aj na koloringu a letteringu. Čo mu celkom vyhovuje, keďže v minulosti sa už stalo, že vďaka neschopnosti druhých ľudí nestihol dodať komiks vydavateľom včas. Prípadne vďaka nečakaným životným zvratom. Takto môže za neschopnosť viniť iba seba. Tak či onak, uvidíme, či sa mu podarí splniť mesačnú kvótu.

Death Vigil je jeden z tých komiksov, ktoré si definitívne musíte prečítať. Nielenže je úžasne napísaný a má v sebe riadnu whedonovskú dávku charizmy a šarmu, ale je aj výborne nakreslený. Stjepan Sejic jednoducho vie, ako na to a dúfam, že sa raz dočkáme nejakého vzťahu Sama s Bernie… ak by bolo teda niečo také možné. Pretože chémia medzi hlavnými postavami je neskutočná. Smrť ešte nikdy nebola tak zábavná, šarmantná a sexy.