death of wolverine

Death of Wolverine: Smrť hrdinu [RECENZIA]

pcs_1-1410099534Hovoril som si, že budem ignorovať tento event. Veď každý vie, že Marvel Comics posledných pár rokov neustále recykluje eventy, ktoré „zmenia dejiny“ a „definitívne“ zabíjajú postavy. Ak dôjde ku nejakej udalosti, ktorá „všetko zmení“, tak sa o pár mesiacov na všetko zabudne, ako keby sa nič nestalo a mŕtve postavy opäť ožijú (pretože vlastne ani neboli mŕtve, boli iba v inej dimenzii, alebo zahynula ich alternatívna verzia či klon). A teraz chcú zabiť Wolverina.

Na túto „smrť“ pripravovalo Marvel Comics čitateľov niekoľko mesiacov. Logan kvôli mimozemskému vírusu prišiel o svoj liečivý faktor, vďaka čomu mal ťažší život a mňa osobne prestal zaujímať. V podstate ho Marvel pripravil o gule. Nikoho nezaujíma dravec, ktorý je krotký. Scenáristi sa pokúsili absenciu regenerácie nahradiť tým, že dali Loganovi brnenie (komplet s pazúrmi), zbavili ho funkcie riaditeľa školy, zamestnali ako žoldniera a dali mu na ruku vytetovať ružu.

pcs_1-1410099524Ako som vravel, žiadne gule. Záverečné príbehy série Wolverine jednoducho za veľa nestáli, ani scenáristicky a prekvapivo, ani kresebne. Tento mesiac sme sa po trojmesačnom a zbytočnom prequele dočkali prvého dielu minisérie Death of Wolverine, ktorá by mala všetko „zmeniť“. Tak sa na to mrknime.

Logan vyhľadal tých najlepších vedcov a géniov, aby mu pomohli vyliečiť jeho smrteľnosť. Tony Stark a Hank McCoy mu nedokázali pomôcť. No možno to dokáže Reed Richards. Ten zistí, že Logan má ešte stále svoju silu a rýchlosť, ale jeho kosti sú doslova rádioaktívne po všetkých explóziách, ktoré telo prežilo. Má doslova rakovinu spôsobenú adamantiom. Reed dokáže reaktivovať Loganov liečivý faktor, ale potrebuje na to veľa času.

pcs_1-1410099498A od Logana potrebuje, aby sa niekam zašil a prestal bojovať, pretože by ho mohol zabiť aj obyčajný otras mozgu. Navyše nesmie používať pazúry, pretože pri každom ich zasunutí sa mu dostanú do tela baktérie. No náš chlpatý hrdina vie, že nebude mať pokoj. Svet sa dozvedel, že Logan je smrteľný a všetci mu idú po krku. A nejde len o organizácie ako Hand alebo A.I.M., ale aj o jednotlivcov. Logan sa bude musieť zmieriť so svojím osudom. Ale to neznamená, že sa vzdá bez boja.

Ako som už písal, príbehy série Wolverine, vedúce ku tomto eventu, boli absolútne hrozné. Preto ma prekvapilo, ako veľmi som si tento príbeh užil. To bude asi tým, že neschopného scenáristu Paula Cornella vystriedal schopný scenárista Charles Soule, ktorý v súčasnosti pracuje aj na komiksoch Swamp Thing, Red Lanterns a Superman/Wonder Woman. Takže je viac než možné, že Loganova životná púť bude „ukončená“ dôstojne a bez zbytočného pátosu.

pcs_1-1410099487Na pochopenie príbehu nemusíte mať prečítaný prequel, ani predchádzajúcu sériu. Všetko je vám polopate vysvetlené a stručne zhrnuté. Takže už len sledujete, aké to má následky. A je krásne sledovať to. Hlavne vďaka kresbe Stevea McNivena. Ten sa do podvedomia čitateľov zapísal svojimi detailnými obálkami a spoluprácou s Markom Millarom na minisériách Civil War, Nemesis a Old Man Logan. Jednoducho, je sa na čo pozerať.

Death of Wolverine je ďalší z minieventov, na ktorý sa o pár mesiacov zabudne, ale vďaka obstojnému scenáru a krásnej kresbe stojí za prečítanie. Uvidíme, ako to celé dopadne a ako dlho zostane Wolverine „mŕtvy“. Veď všetci dobre vedia, že ani jeden z Loganových potomkov (vlastných alebo nevlastných, z hlavnej alebo alternatívnej dimenzie) nemá na to, aby bol jeho nástupcom. Takže Wolverine sa musí vrátiť.