disney kingdoms

Disney Kingdoms: Seekers of the Weird a.k.a. Divné a divnejšie [RECENZIA]

pcs_1-1399826096Ignorujme fakt, že Walt Disney mal sklony k antisemitizmu a priznajme si pravdu: bol to génius. Vypracoval sa z ilustrátora na majiteľa zábavného parku, ktorý vedel, čo ľudia chceli a on im to dal. Keď ovládol filmové plátna, rozhodol sa podojiť ľudí svojim zábavným parkom. Za tým účelom bolo založené WED Enterprises, dnes známe ako Walt Disney Imagineering, vďaka čomu našli prácu ilustrátori, architekti, inžinieri, osvetľovači, scenáristi, grafický dizajnéri a mnohí ďalší.

Jedným z takzvaných Imagineerov je aj animátor Roland Fargo Crump. Ten navrhol atrakciu Museum of Weird (Múzeum podivna), ktorá sa mala stať súčasťou atrakcie Haunted Mansion. No nestalo sa tak a nápad zostal nevyužitý. Až doteraz. Vo vydavateľstve Marvel Comics sa rozhodli, že je škoda nechať taký koncept zapadnúť prachom. Predsa len ide o múzeum plné divných vecí a tie musia mať nejaký príbeh. Kde sa vzali, kto ich získal a prečo nakoniec skončili v múzeu? Na to všetko sa pokúsi odpovedať miniséria Seekers of the Weird.

pcs_1-1399826068Hrdinami tohto príbehu nie sú Indiana Jones a Lara Croft, ale dvojica súrodencov, Melody a Max. Tí sú klasicky súrodenecky odlišní. Zatiaľ čo Melody je odvážna a venuje sa športu, Max je ustráchaný a večne zahľadený do kníh. Táto dvojica žije so svojimi rodičmi, ktorí vlastnia obchod s kuriozitami. Sú to milí a starostliví rodičia, lenže z nejakého dôvodu sa zatvorili vo svojej súkromnej kancelárii a nemajú na potomkov čas. Čo je neobvyklé.

Všetko sa ešte viac zamotalo vo chvíli, keď naši hrdinovia pristihli svojich rodičov v boji s prazvláštnymi tvormi. A používali pri tom podivné zbrane ako fotoaparát so špeciálnym svetlom a dáždnik ozbrojený bleskami. No ani tie im nepomohli a zvláštne tvory rodičov uniesli neznámo kam. Na pomoc im prišiel (neskoro, ale predsa) strýko Roland, taktiež ozbrojený zvláštnou zbraňou. Ten im oznámil, že ak chcú zachrániť svojich rodičov, musia Max a Melody navštíviť Múzeum podivna.

pcs_1-1399826055Scenárista Brandon Seifert (autor výbornej série Witch Doctor) sa dostal k písaniu tejto minisérie ako slepý k husliam. Prejavil záujem písať pre Marvel Comics, a tak mu Bill Rosemann, hlavný editor, predhodil základný koncept budúcej minisérie: dve deti, strýko, unesení rodičia. Zbytok musel domyslieť Seifert za pomoci Crumpových kresličských návrhov, memoárov a počúvaním rôznych rozhovorov. Takisto si pozrel film Piráti z Karibiku, aby pochopil, ako niekto dokáže dať zábavnému parku príbeh.

Kresbu dostal na starosť Karl Moline, ktorý prepožičal svoj talent ako Marvel Comicsu, tak aj Dark Horse a DC Comicsu. Jeho štýl kresby je veľmi hravý a príjemný na pohľad. Navyše výborne vystihuje neobvyklú atmosféru a artefakty Múzea podivna. Koloring Jeana-Francoisa Beaulieua je na jednotku a dodáva príbehu fantazijný kolorit.

Disney Kingdoms: Seekers of the Weird je pre každého, kto má rád dobrodružné príbehy, v ktorých sa dejú neobvyklé veci a sú krásne hravé.