drum

Drumhellar: Hellblazer na drogách

drum1Autori sa odjakživa nechávajú inšpirovať rôznymi vecami. Niektorí berú drogy, iní si zapisujú si svoje sny alebo životné skúsenosti. Rileymu Rossmovi, kanadskému scenáristovi a kresličovi v jednom stačilo, aby navštívil mestečko Drumheller. Tam si prenajal dom, nafotil a nakreslil scenérie, pohovoril si s miestnymi a týždeň pracoval na základnom koncepte svojho nového komiksu. Výsledkom je nová komiksová séria, vydávaná vydavateľstvom Image Comics, nazvaná Drumhellar.

drum2Drum Hellar má fakt blbý deň. Nie že by jeho bežné dni neboli blbé. Drum má totiž istý dar, ktorý je mu viac na obtiaž než k prospechu. Vidí veci, ktoré mnohí ľudia nevidia. No aj jeho vyviedlo z miery, keď  sa ocitol v župane na golfovom ihrisku, v ruke mal golfovú palicu, do ktorej udrel blesk, z bahna sa vynoril páv a zniesol zlaté vajce, ktoré následne explodovalo a v diere po vajci sa objavila iná realita. A ako keby to nestačilo, Drum nestihol požiť psychedeliká, pretože o ne prišiel pri stávke s démonom.

drum3Nášmu hrdinovi je jasné, že to, čo videl, je predzvesťou niečoho veľkého. Obvykle totiž nezažíva také „tripy“. Jediná osoba, ktorá mu môže pomôcť s jeho problémom a získaním nových psychedelík, je Padma, expriateľka a naturopatka (niečo ako botanička). Po krátkom zvítaní a ujasnení pravidiel sa Drum vydáva hľadať miesto, o ktorom mu vo vízii „povedal“ páv. Našťastie mu pomáha Harold… ružový duch, ktorý vyzerá ako lietajúca mačka.

drum4Celý príbeh tohto „trippy“ komiksu sa číta tak, ako som opísal. Neviete, kto je hlavná postava, len sa niečo stane, potom sa stane niečo ďalšie a potom sa stane niečo iné a sú vám predstavené postavy, o ktorých neviete ani prd. Napriek tomu je vidieť, že Rossmo vie, čo robí a vie, ako zaujať čitateľov. Koniec koncov, niečo podobné urobil vo svojich predchádzajúcich divných sériách: Proof, Green Wake, Cowboy Ninja Viking a Bedlam.

drum5Ako dejisko príbehu si Rossmo vybral zapadákov niekde v Južnej Dakote. Dôvod je jednoduchý: Rossmo sa ako kreslič potrebuje vybúriť a ako jeden z mála autorov rád skúma prírodu konceptuálne a vizuálne. Najväčším ťahákom tohto komiksu je na sto percent jeho kresba. Ten človek má jednoducho talent na zachytenie atmosféry a surreálnosti a to, čo predvádza v tomto príbehu, stojí za to. Všetko je to krásne divné, no zároveň zábavné. Zábavne divné.

Drumhellar nie je príbehovo nijak originálny (na druhú stranu, čo už je len v dnešnej dobe originálne?), ale samotné prevedenie a vyrozprávanie je na jednotku. Je to ako čítať komiks zo série Hellblazer (myslím tú klasickú, tá nová pre mňa nejestvuje), v ktorom je John neustále pod vplyvom drog. A to stojí za skúšku. Myslím komiks, nie drogy.

drum6