gotham

Gotham Academy: Učiť sa, učiť sa, učiť sa [RECENZIA]

gotham1Keď bol na tohtoročnom Comic-Cone oznámený tento komiks, mnohí si mysleli, že sa bude jednať o nahliadnutie do života mladého a čerstvo osirelého Brucea Waynea. Našťastie sa mýlili, pretože na podobnú tému tu už máme seriál Gotham. Gotham Academy je iba obyčajným príbehom o neobyčajných deťoch, ktoré žijú v meste, priťahujúcom psychopatov a vrahov ako batsignál Batmana. Akadémia mesta Gotham je totiž pre výnimočnú mládež ako stvorená, nielen učivom, ale aj samotnými dejinami.

Jednou zo študentiek akadémie je striebrovlasá Olive Silverlocková. Jej druhý rok štúdií sa nezačína práve najlepšie. Ako keby nestačilo, že má za sebou mizerné letné prázdniny, teraz sa musí starať o prváčku, ktorá je zhodou okolností sestra jej bývalého priateľa. Teda, takmer bývalého priateľa. Niekedy je jednoducho ťažké žiť vo svete plnom superhdinov a byť dieťaťom. Nie to ešte študentom.

gotham2Okrem hodín matematiky, chémie a fyziky sa študenti venujú aj štúdiu kriminalistiky a hlavne dejinám Gothamu. Lenže Olive Silverlocková nemá chuť učiť sa. Má svoje vlastné, temné tajomstvo. Počas letných prázdnin sa totiž stalo niečo, čo zmenilo jej správanie sa. Nikomu o tom nepovedala. Ale niekto to vie. Plus, medzi študentmi sa povráva o duchovi strašiacom v severnom krídle akadémie. Možno to súvisí s tou nedávnou nehodou.

Nápad s Gotham Academy sa zrodil začiatkom roka, keď bol editor Mark Doyle povýšený na editora komiksov s batmanovskou tématikou. Zavolal si kresličku Becky Cloonanovú a požiadal ju, či by mohla vymyslieť niečo nové a čerstvé. Po hodinovej diskusii navrhla Becky Gotham Academy, a tak sa z kresličky stala nečakane scenáristka. A keď kresliča takto povýšia, dostane na výpomoc skúseného scenáristu.

V tomto prípade to bol Brenden Fletcher. Scenáristické duo sa nechalo inšpirovať Harry Potterom a tajnými dejinami mesta Gotham, ktoré načrtol Scott Snyder vo svojom Court of Owls (u nás vydané ako Soví tribunál). Hlavné postavy sú výborne napísané a zaujímavé. Olivino tajomstvo zaujalo. Rád by som zistil, čo sa jej počas letných prázdnin stalo a ako s tým všetkým súvisí Batman. Druhá hlavná postava, prváčka Mia „Maps“ Mizoguchi, je príjemným protikladom Olive, keďže je zo všetkého nadšená a chce objasniť tú záležitosť s duchom.

gotham4

gotham5Samozrejme, nájdu sa aj klasickí šikanovatelia, napríklad Pomeline Fritchová, ktorá študuje démonológiu, nosí výstredné šperky, miluje temné veci a strpčuje Olive život. Okrem toho sa v príbehu neskôr objavia dve postavy z televízneho seriálu Batman s Adamom Westom a jedna z Batman: The Animated Series. A samozrejme, aj Bruce Wayne, keďže je patrónom Gothamskej akadémie.

Kresbu dostal na starosť Karl Kerschl a je príjemne „kids friendly“. Gotham Academy je predsa len titul potterovského razenia, a tak mu detskejšia kresba prospeje. Všetko je, samozrejme, v norme a Kerschl nezachádza do cartoonovosti, ktorá by ubrala na atmosfére a vážnosti príbehu. Ja osobne som spokojný, keďže Kerschlov štýl kresby výborne dotvára atmosféru.

Samotný nápad s príbehom zo školského prostredia nie je nijako originálny, ale je zaujímavé sledovať známe mesto očami detí. Je to čerstvá perspektíva a vítaná zmena. Dajte Gotham Academy šancu.