dizzy

IndieKicks tips #16 – herný špeciál

R@100 R@100

Nie je to tak dávno, čo som písal o 6 hrách,z ktorých až na jednu výnimku všetky dopadli úspešne, teda aspoň kampane. Či za to naozaj budú stáť, to uvidíme o pár mesiacov. Ale teraz tu je nová várka, návrat legendy (teda skôr vajca na vandrovke), legenda o kobke, preskúmavanie nespočetných vesmírov a RPG s bojom založeným na fyzike.

Dizzy Returns

Ruku hore, kto nepozná hru Dizzy alebo išlo vajko na vandrovku. Žiadne ruky? Výborne, tak čítaj ďalej. Pôvodní autori sa rozhodli vytvoriť novú Dizzy hru, s novou grafikou, novými efektami. Prečo tak dlho čakali? Uznali, že je ten správny čas a už sú dostupné technológie na to, aby mohli spraviť hru, akú si predstavujú. Ak si ako malý (a možno ešte stále) hral Dizzy, tak toto je to pravé pre teba. Je to ďalší z britských projektov, tak je všetko v librách, za £10 dostaneš hru a od £20 sa zapíšeš do credits ako ‘Supporter of Dizzy’. (A ďakujem Elfke za tip).

Legend of Dungeon

Kooperačná hra pre štyroch, kde skúmaš dungeon a mlátiš do všetkého, čo ti príde do cesty. Mapy sú generované procedurálne, tak sa nemusíš báť, že by ti došli levely a nemal by si čo mlátiť. A čo je na tejto hre cool okrem toho, že to môže byť pekná geeky party zábava? No predsa je ešte viac geeky, má feeling pixelartu, ale s dynamickým osvetlením. Hra je postavená na Unity engine, čiže keď vyjde Unity 4, bude LoD aj pre Linux. Svoju kópiu dostaneš za $10, ale demo si už teraz môžeš skúsiť na ich webe.

Limit Theory: An Infinite, Procedural Space Game

Yay! A máme tu ďalšiu space exploration hru. Teraz od jedného nadšenca, ktorému nevyhovovali dostupné hry, tak si vymyslel vlastnú. Aby to nebola len „normálna“ preskúmaj, nakúp, predaj, stavaj, bojuj hra, tak ide o procedurálny vesmír. Nejde len o rozmiestnenia hviezd, systémov, planét, ale aj o vytvorenie lodí v tomto vesmíre. Každý vesmír je jedinečný, ale je generovaný zo „semienka“, čísla, ktoré si môžeš zapísať a ak chceš, aby si niekto vyskúšal ten istý vesmír, len mu ho nadiktuješ. Za $20 dostaneš stiahnuteľnú kópiu hry, keď vyjde v januári 2014.

Sui Generis

Fantasy RPG, kde je systém boja s nepriateľmi riešený fyzikou. Ak ťa niekto zasiahne do nohy, tak spadneš, schytáš kladivom do ruky, vypadne ti meč. Postavy sú riešené vnútornou stavbou (kosti, svaly). Tiež tu nájdeme dynamické osvetlenie, interakciu s objektami a pod. Tieto všetky výpočty nie sú jednoduché, ale verím, že novšie PC to už zvládnu. Tak ostáva už len dúfať, že k tomuto fyzikálnemu engine dostaneme aj pekný a zábavný príbeh. Ak ťa viac zaujíma, ako to vyzerá, pozri si videá a ak sa ti budú zdať pohyby trošku lame, tak sa neboj, najmú si na to profi animátora. Vydanie sa plánuje na máj 2014 a cez Kickstarter ťa bude stáť £10.

Autor článku
R@100

R@100

Facebook Twitter Google+

Dajme tomu, že sa označím za geeka, fanúšika SFaF a maniaka do rôznych technických vychytávok. A zo svojho detašovaného centra v Prahe spravujem crowdfundingovú sekciu SU.

Pridaj komentár