wolferine

Origin II: Čo bolo ďalej

Mám rád Wolverina ako postavu. Či skôr mám rád Wolverina, hlavne ak je správne napísaný. Žiadne utápanie sa v mindrákoch, žiadne pátranie po jeho minulosti, žiadna sentimentalita a hlavne žiadni potomkovia alebo plány do budúcnosti. Jednoducho obyčajný mutant, ktorý je dobrý v zabíjaní, pije alkohol po cisternách, fajčí cigary ako na bežiacom páse a pretiahne všetko, čo mu padne do oka.

pcs_1-1387920147

Za najlepšie príbehy s týmto obľúbeným Kanaďanom považujem minisériu Wolverine z roku 1982 od dua Frank Miller/Chris Claremont (priemerne adaptované filmom The Wolverine), minisériu Kitty Pryde & Wolverine (opäť Chris Claremont), príbeh Weapon X Barryho Windsora-Smitha, Enemy of the State Marka Millara a najmä Origin z roku 2001. V tom príbehu sme sa dozvedeli, kto Wolverine v skutočnosti bol, odkiaľ pochádzal, ako sa u neho prvýkrát prebudila mutácia a od koho sa naučil robiť to, v čom je najlepší.

pcs_1-1387920127Teraz, o dvanásť rokov a pár mesiacov neskôr, sme sa dočkali pokračovania príbehu o Wolverinovom pôvode. Scenáristu Paula Jenkinsa nahradil Kieron Gillen a kresliča Andyho Kuberta jeho brat Adam. Konečne sa dozvieme, čo sa stalo s mladým Jamesom Howlettom/Loganom, ktorý nechtiac ukončil život svojej prvej červenovlásky a rozhodol sa žiť osamote v divočine, medzi zvieratami.

pcs_1-1387920054Píše sa rok 1907, končí sa storočie pary a ľudstvo sa blíži k vojne. Nejestvuje žiadny James Howlett, žiadny Logan, žiadny Wolverine. Iba divoký muž, žijúci v kanadských lesoch, ktorého rodinou je svorka vlkov. Vlkov vedie Sivá Jazva a divokého muža prijme do svorky. Je výborným lovcom, stopárom a vždy sa postaral o to, aby mali mláďatá dosť jedla. Stal sa členom ich veľkej rodiny.

Jedinou hrozbou pre svorku je Osamelý Vlk, ktorý vlkov a ich spoločníka neustále pozoruje. No jedného dňa narazí svorka na niečo zvláštne, veľkého bieleho medveďa. Svorka sa zvláštnostiam vyhýba, no divoký muž si nevie pomôcť a musí zistiť o medveďovi viac. Zistí, že ten medveď sa nespráva tak, ako by sa medvede správať mali. Nevie loviť zver, ani ryby v rieke a neje bobule. A na tlame má akúsi značku, nesúcu slová Subjekt II a meno N. Essex.

pcs_1-1387920127Na prvý pohľad ide o príbeh o ničom. O tom, ako Wolverine žil s vlkmi a zabíjal zvieratá. Na druhý pohľad, pohľad čitateľov komiksov, je toto začiatok príbehu, v ktorom zohrá veľkú úlohu Nathaniel Essex. Ako isto väčšina komiksákov vie, Nathaniel Essex je civilná identita zlosyna menom Mr. Sinister, ktorý je doslova posadnutý mutáciami a ich skúmaním. A čo sa stane, keď muž posadnutý mutáciami narazí na jedného z prvých mutantov? Niečo, čo nie práve príjemné.

pcs_1-1387920084V pôvodnej minisérii Origin sme mali postavy, ktoré boli akýmsi archetypom postáv obklopujúcich Wolverina. Červenovlasá Rose bola Jean Grey, predák Smitty bol Cyclops a Loganov nevlastný brat Dog bol protoSabretooth. Scenárista Gillen sľubuje, že v príbehu sa objaví akýsi tím protoX-Menov, ktorý bude Loganovou rodinou. Plus súdiac podľa obálky druhého čísla Origin II, nás čaká stretnutie so Sabretoothom. Tak či onak, som veľmi zvedavý, ako Gillen tento rozbehnutý kočiar, valiaci sa dole kopcom, ukočíruje.

Čo sa týka kresby, tak som nadmieru spokojný. Adam Kubert je brat Andyho Kuberta a obaja sú synovia legendárneho kresliča, Joea Kuberta. Nič viac nie je nutné dodať. Kvalita je zaručená.

Origin II začalo zaujímavo a som rád, že si vydavateľstvo dalo s vydaním pokračovania legendárneho príbehu takto „načas“. Len dúfam, že miniséria bude stáť za to, bude zapadať do Wolverinovskej chronológie a objasní nám čo všetko sa stalo medzi Wolverinovým životom v kanadských lesoch a životom s jeho družkou Silver Fox.