ratqueens

Rat Queens – fantasy na drogách [RECENZIA]

Náhoda je blbec a niekedy to platí na sto percent. Mojím obľúbeným kresličom je Stjepan Šejić, zodpovedný za jednu z najlepších tohtoročných sérií Death Vigil a nedávno som sa dopočul, že dostane na starosť kreslenie série Rat Queens. O tej som nikdy nepočul. Logickým krokom bolo zistiť, o čo v danej komiksovej sérii ide. Tak sa pozrime na zúbky tým takzvaným Krysím kráľovnám.

rat1

Mesto Palisády bolo kedysi známe tým, že bolo tiché, mierumilovné a výhodné pre obchodníkov. Teraz sú ulice Palisád nebezpečné, obchody sú vykrádané a po tichu nezostala ani stopa. Miestna komunita vie, kto za to môže. Hrdinovia. Či skôr ľudia, elfovia a trpaslíci, ktorí sa nevedia zmestiť do kože, keď splnia quest a majú zlato navyše. Vtedy sú obyvatelia Palisád svedkami bitiek a výtržností.

rat2

Vedenie mesta sa rozhodne zakročiť. Päť tímov hrdinov dostane poslednú šancu polepšiť sa. Buď splnia starostom daný quest, alebo budú z mesta naveky vykopnutí. Jedným z tímov sú Krysie kráľovné. Tie dostali za úlohu pozabíjať goblinov v jaskyni za mestom. Čo by nemal byť problém, vzhľadom na to, že všetci hrdinovia sú viac než skúsení. Ale nie všetko je také jednoduché, ako sa na prvý pohľad zdá. Ako inak.

rat3

Na tomto komikse je vidieť, že bol písaný s láskou ku fantasy a stolovej hre Dračí doupě. Stačí sa pozrieť na zloženie tímu Kráľovien. Betty je klasická ukážka toho, že čo je malé a roztomilé, to vám veľmi rýchlo môže vypichnúť obe oči a vykradnúť trezor. Navyše má problém s drogami (konkrétne hríby) a nadmernou konzumáciou sladkého. Dee je reformovaná prívrženkyňa krvilačnej, chobotnicu uctievajúcej sekty N´Rygotha. Slúži ako liečiteľka tímu.

rat4

Hannah je elfka ovládajúca mágiu. Okrem toho má problémy so svojimi rodičmi, ktorých cez svoju mobilnú skalu neustále ubezpečuje, že má frajera a nezostane na ocot. Violet je bojaschopná trpaslíčka bez brady, ktorá má rada vegetariánske jedlo, víno a sex. Chémia medzi hlavnými postavami funguje absolútne perfektne a je krásne sledovať ich interakciu. Či už medzi sebou, alebo s prostredím.

rat5

Žiadna z hlavných ani vedľajších postáv si neberie servítku pred ústa a keď dôjde na boj, tak sa nezaobíde bez rozsekaných tiel a hektolitrov krvi. Okrem hlavnej ženskej štvorice sa v Palisádach nachádzajú ďalšie tímy nájomných hrdinov. Broskyne (konkurencia Krysích kráľovien), Štyria Daveovia (štyria chlapi menom Dave, jeden z nich má bradu alá Rumcajs, komplet aj s vtákmi), Bratia Copíci (majú copíky a sú cool) a Obsidiánová temnota (nepýtajte sa).

rat6

Pokiaľ ide o znázornenie hlavných hrdiniek, tak zabudnite na nejaké sexsymboly. Žiadnej Red Sonji odetej v kovových bikinách sa tu nedočkáte. Ženské postavy vyzerajú ako reálne ženy, ktoré by vám dokázali nakopať zadok alebo iné partie vášho tela. Tieto ženy majú proporcie reálne rozmiestnené a sú uplácané absolútne primerane. Majú boky, majú zadky, majú svaly a prsia, ktoré neodporujú gravitácii a neprekážajú v boji.

rat7

Za tento komiks môžeme vďačiť scenáristovi Kurtisovi J. Wiebemu a kresličovi Rocovi Upchurchovi. Tým sa dostávame k tomu, prečo nahradí Roca na poste kresliča Stjepan. Roc Upchurch bol v novembri zatknutý za domáce násilie, čo nie je práve dobrá reklama pre úspešnú komiksovú sériu. Tak dostal padáka. No nech už sú Rocove sklony k násiliu akékoľvek, musím povedať, že jeho štýl kresby absolútne perfektne sadol k tejto drogami, sexom, násilím a alkoholom poháňanej fantasy.

rat9

Séria Rat Queens je vtipná, krvavá, šialená a výborne čitateľná. Od čias Skullkickers som sa takto nebavil na komikse, ktorý sa neberie vážne a ťaží z fantasy klasickej, aj tej modernej. Absolútne a maximálne odporúčam a vôbec sa nedivím, že táto séria bola v roku 2013 nominovaná na najlepšiu novú komiksovú sériu. Uvidíme, ako dopadne animovaná adaptácia.

rat8