recalled

Totally Recalled

Unicorn Unicorn

Asi neuniklo vašej pozornosti, že do kín dorazil reboot filmu Total Recall. A aby sme to neboli stále len my, kto filmy komentuje, poprosili sme Siriusa, aby nám svoje dojmy tentokrát porozprával on.

Najskôr sa vám ale pekne predstaví:

„Som fanúšik scifi seriálov filmov a fantasy kníh. Tiež čitateľ komiksov. A návštevník festivalov zameraných na spomínané veci, teda Istrocon, Festival Fantázie, Slavcon, Kozmodróm…, na ktorých občas aj prednášam.

S pozdravom @Sirius_SVK, pre priateľov Sirius“

A čo sme sa teda dozvedeli? SPOILER ALERT: Táto recenzia vám o filme povie naozaj všetko!
A teraz už necháme rozprávať Siriusa:

Total Recall 2012

Plus 22 rokov mínus jeden Arnold. A ide to aj bez Marsu.

Treba povedať, že keď som sa dozvedel o reboote Total Recall, tak som sa potešil.
Pôvodný film som totiž nevidel, kvôli mojej antipatii k hlavnému predstaviteľovi Arnoldovi (Schwarzeneggerovi). Takže som bol rád, že si film pozriem. Aj keď trocha obmenený.

Pred tým, ako som išiel do kina som si pozrel aj pôvodný film, ktorý má všade vysoké hodnotenia. Arnold mi síce stále vadil, no čo sa týka filmu, tak bol fajn. A keď som sedelv kine, bol som rád, že som ho videl. Prečo? Vysvetlím neskôr.

V krátkosti, o čom je Recall s Arnoldom: Robotník Douglas Quaid má zle sny o Marse. Aby si oddýchol, navštívi spoločnosť Total Recall, ktorá sa špecializuje na implantáciu spomienok. Môžete ísť, kam chcete, byť, kým chcete. Quaid si vyberie úlohu tajného agenta na už spomínanom Marse. No pri implantácií spomienok sa ukáže, že Quaid už nové spomienky má. Celý jeho život, jeho manželstvo, všetko je lož. Len spomienkový implantát. Toto zistenie odštartuje udalosti, ktoré ho dovedú až na červenú planétu k rebelom. Tí bojujú proti guvernérovi Cohaagenovi. Ukáže sa, že Quaid je v skutočnosti Hauser, agent, ktorý pracoval pre Cohaagena, no prebehol k rebelom.

A teraz o čom je Recall s Colinom : V úvodnej animácií je nám vysvetlené, že svet je preľudnený. Existuje jeden štát Spojená Britská federácia (SBF), ktorá je preľudnená a Kolónia, ktorou je Austrália. Robotníci z kolónie sú denne dopravovaní do práce v SBF pomocou tzv. Pádu. To je tunel stredom zeme. Následne začína film: Douglas Quaid máva zlé sny, tentoraz však nie o Marse, ale o akejsi klinike, z ktorej sa pokúša utiecť spolu so záhadnou ženou.

Snom začína celý film. Potom sa dozvedáme, že Quaid pracuje v továrni na výrobu bezpečnostných robotov a nasleduje jeho návšteva v Recalle. Tam sa zistí, že má falošné spomienky. Potom začne obrovská akčná scéna, plná streľby, bojov a výbuchov. Trvá viac-menej do konca filmu, s niekoľkými prerušeniami, v ktorých sa dej posunie dopredu. A vysvetľuje sa v nich, čo sa vlastne deje.

Väčšina hlavných scén je obmenou tých z pôvodného filmu, zrejme preto sa tomu hovorí reboot. Najviac ma pobavila scéna na colnici, keď cez bezpečnostnú kontrolu prechádza staršia žena a vy si poviete: Veď tú poznám, taká istá bola aj v prvom filme. Tak to je zamaskovaný Quaid… Ako to dopadlo, vám neprezradím, choďte sa pozrieť do kina. Práve táto scéna a jej podobné sú dôvodom, prečo si pozrieť aj pôvodný film.

Hlavný príbeh je odlišný od toho pôvodného. Tentokrát nepôjde o záchranu Marsu, ale o záchranu Kolónie pred vyhladením. Táto zmena bola celkom pozitívna, aj keď v celkovom obraze troška nelogická. Vieme vyvŕtať tunel skrz zem, ale nevieme osídliť inú planétu, aby sme získali miesto pre život???

Každopádne, vizuálne spracovanie bolo úžasné. Hlavne Kolónia mi veľmi pripomínala svet z filmu Blade Runner, bola tmavá, špinavá a celkovo depresívnu náladu dotváral neprestajný dážď.

Pobavili ma aj bezpečnostný roboti. Tí totiž vyzerali ako z hry Mass Effect 3. Ilúzia budúcnosti dokonalá. Celkovo bol svet v novom Recalle špinavší, menej sterilný a živší ako v pôvodnom filme. No to je zrejme spôsobené vekovým rozdielom medzi oboma dielami. Čo mi na filme prekážalo, boli občasné svetelné záblesky, ako keď nasmerujete kameru priamo na lampu. Podobné boli aj v poslednom filme Star Trek. A aj tam mi dosť vadili.

Zhodnotenie: Film sa mi páčil viac ako pôvodný. Budúcnosť vyzerala v tomto filme reálnejšie ako v pôvodnom. Ale to je spôsobené lepšími kulisami a efektmi. Predsa len, prvý film má dvadsaťdva rokov. Čo sa týka hereckého obsadenia, nemám moc námietok, Colin v hlavnej úlohe mi sadol. Taktiež aj ostatní herci. A predstaviteľ vodcu rebelov Bill Nighy bol tiež dobrou voľbou, aj keď si to vo filme dlho neužil.

Ukázalo sa, že to ide aj bez rôznych zmutovaných ľudí (teda okrem ženy s tromi prsiami, bez nej by to asi nešlo) a iných planét. Veľkým plusom pre mňa bolo aj to, že film nebol v 3D.

boobies

Novému Total Recallu dávam 70%. A pred návštevou kina odporúčam zhliadnuť pôvodný film.