Racoon cover

Rocket Raccoon: Ja som Groot! [RECENZIA]

Niekedy vám šanca zaklope na dvere. Ale namiesto toho, aby bol za dverami poštár s novou zásielkou komiksov alebo sexy dievča so stripogramom, vykukne na vás hovoriaci mýval. A jeho strom. V takú chvíľu môžete urobiť pár vecí. Zamyslieť sa nad tým, či netrpíte halucináciami, zabuchnúť dvere a zabarikádovať sa, alebo jednoducho akceptovať fakt, že vám hovoriace zviera podáva komiks zvaný Rocket Raccoon a chce, aby ste o ňom niečo napísali.

pcs_1-1407618321 copy

„Pozemšťan, vraj si hoden recenzovať moju najnovšiu komiksovú sériu. V Amerike ma poznajú, ale na území Československa takmer vôbec nie. Čo je až zločinná neznalosť.“
„Ja som Groot.“
„Na území bývalého Československa. Tak čo tu len tak stojíš, pusti sa do toho.“

pcs_1-1407618321

Rocket Raccoon sa prvýkrát predstavil svetu v roku 1976 vďaka scenáristovi Billovi Mantlovi a kresličovi Keithovi Giffenovi. Rozprávajúci mýval sa stal rýchlo obľúbeným a vyslúžil si štvordielnu minisériu, na ktorej sa ako kreslič podieľal vtedy neznámy Mike Mignola. Po rokoch hosťovania v rôznych komiksových sériách prišiel event Annihilation: Conquest a s ním aj nárast Rocketovej popularity. V roku 2008 sa objavila nová inkarnácia tímu Strážcovia galaxie a Rocket sa stal jeho plnohodnotným členom.

pcs_1-1407618279 copy

„Dobre, dosť už bolo tých rečí. Čo bolo, bolo. Vráťme sa do prítomnosti.“
„Ja som Groot.“
„A nezabudni spomenúť Groota.“

Planéta Nivlent priťahuje  cestujúcich hlavne svojimi legálnymi zápasmi v ringu. Divákov sú celé masy, zápasníci sú profesionáli a stávky sú riadne vysoké. Práve na tejto planéte sa nachádza Rocket Raccoon. Dal si na chvíľu pokoj od zachraňovania vesmíru ako člen Strážcov galaxie a rozhodol sa svoju priateľku pozvať na wrestlingový zápas. Čo nie je žiadna náhoda, keďže jedným zo zápasníkov a hlavnou atrakciou je hovoriaci strom a Rocketov partner Groot.

pcs_1-1407618183

Rande a povzbudzovanie Groota naruší Rocketovi oznámenie, že je hľadaný za niekoľko zločinov, vrátane niekoľkých vrážd. Po rýchlom úteku pred miestnou políciou a kontaktovaní Star-Lorda začína mať Rocket podozrenie, kto je za vraždy zodpovedný. Našťastie, má plán. Lenže viete, ako sa hovorí, že nie je nič horšie než ohrdnutá žena? Nie je to pravda. Jestvuje niečo oveľa horšie. Tucet ohrdnutých žien.

„No, pekne nám to začína. Kto je za toto zverstvo zodpovedný?“
„Ja som Groot.“
„Dobrá otázka. A stojí môj komiks za to?“

pcs_1-1407618279

Toto je jeden z tých komiksov, ktoré si musíte definitívne prečítať. Zárukou kvality je obľúbený kreslič a scenárista Skottie Young. Ten bol posledných päť rokov až nadmerne aktívny. Staral sa o kresbu série „Oz“ vydavateľstva Marvel Comics, nakreslil tucet svojských obálok ku superhrdinským sériám a dokonca si našiel čas na napísanie niekoľkých komiksov. Rocket Raccoon je prvým komiksom, v ktorom sa zhostil úlohy nielen kresliča, ale aj scenáristu. A zhostil sa jej perfektne.

pcs_1-1407618104

Young dostal Rocket Raccoona na hranie po tom, ako bolo rozhodnuté, že bude reštart série Guardians of the Galaxy. Vôbec netušil, ako bude Rocket pojatý vo filme, no keď uvidel prvý trailer, vedel, akým smerom sa bude jeho príbeh uberať. Pri postave s tak dlhou históriou by mal iný autor zrejme na srdci zachovanie kontinuity s predchádzajúcimi príbehmi. No Young si povedal: „Kašlať na to, bude to čisto o zábave“. Až neskôr sa začne zaoberať ďalšími hovoriacimi zvieratami a robotickými klaunmi.

Vďaka tomu je najnovšia séria Rocket Raccoon čistá zábava. Percento vážnosti je absolútne nulové. Všetko je to ako jedna nekonečná epizóda Looney Tunes, v ktorej je všetko povolené a každému ublížené. Tak ako je šialene detinský scenár, tak je šialene detinská aj Youngova kresba. Ale to už určite mnohí z vás vedia. A tí z vás, ktorí to nevedia, by sa nemali nechať kresbou odradiť.

pcs_1-1407618183 copy

Skottie Young sa pri kreslení doslova vyhral. Či už sa jedná o dvojstránky plné rôznych mimozemských rás (plus ukrytej reklamy na komiks Southern Bastards), stránky absurdnej akcie, keď sledujete, ako sa Rocket a Groot (všetko komentujúci slovami „Ja som Groot“) pokúšajú utiecť z prísne stráženého väzenia, alebo samotný dizajn rôznych planét a rás. Jednoducho, je sa na čo pozerať.

Budem sa opakovať. Rocket Raccoon je jeden z tých komiksov, ktoré si musíte definitívne prečítať. Je to šialené, trafené a zábavné. Absolútne odporúčam.

„Dobrá práca pozemšťan.“
„Ja som Groot.“