gotg

Strážcovia galaxie [easter eggy a veľmi neobjektívna RECENZIA]

Idem asi s krížom po funuse, no ale lepšie neskoro ako nikdy. Hlavne preto, že to chcem napísať. Chcem napísať niečo o tomto filme. Niečo osobnejšie ako objektívnu recenziu.

Strážcovia sú perfektný film a u mňa osobne sa hneď zaradili do topky. Je totiž fantastické, akým spôsobom rozširuje filmový vesmír Marvelu. A nielen to! Strážcovia galaxie obstoja aj ako samostatný film! Sú zábavní, vážni, hraví, akční a farební. Dokonalá forma vyplnená tučným obsahom. Snáď jediný obrázok nie je zbytočný, všetko má svoje miesto a zmysel. Či už ide o popkultúrne narážky, easter eggy, klišé alebo dialógy. Samozrejme, dávkované je to presne a v dokonalej rovnováhe. Takto má vyzerať produkt filmového priemyslu určený masám. Je to vrchol remeselnej práce, tak perfektnej, že je to umenie!

Tvorcovia si totiž boli vedomí nielen toho, aký film a pre koho točia, ale i čo má publikum rado. Bez škrupúľ sa nimi inšpirujú, parodujú, citujú a napodobňujú. Všetko to však robia s láskou. Navyše film naplnili témami, ktoré mám osobne rád. Nekonečno vesmíru, prastaré tajomstvo, antické bytosti a hrdinovia rozhodnutí bojovať za dobro bez ohľadu na to, čo ich to bude stáť. Záver má sentimentálny nádych a až banálnu pointu, ale tie popkultúrne artefakty, ktoré máme všetci radi a ktoré pretrvali svoju dobu, sú presne o tom. Simpsonovci, Indiana Jones, Spider-Man, komiksy, Harry Potter, Tolkien…a aj Strážcovia galaxie.

Toto je film, aký som vždy chcel vidieť. A ak takto dopadnú aj nové Star Wars, nebudem sa sťažovať.

Moje hodnotenie: 100%

SPOILER ALERT! Tu sú easter eggy, ale ak nechcete spoilery, ani to nezapínajte. A vy ostatní, koľko z nich ste našli?