blitz

Tento komiks si robí srandu z celého komiksového sveta a je to SUPER! [RECENZIA]

Unicorn Unicorn

SUPER! To nie je len názov, ale aj zhrnutie pocitov, ktoré som mal po prečítaní tohto diela. Ale na začiatok si dajme trochu histórie.

Komiks má na svedomí Unlikely Heroes Studios, ktoré založili v roku 2011 Justin Piatt a Zack Dolan s cieľom vypovedať skvelý príbeh. V auguste 2012 spustili KickStarter kampaň na získanie prostriedkov na vydanie prvého čísla. A odozva ľudí bola ohromujúca, potrebné množstvo peňazí získali za týždeň a skončili s 200% ziskom. Prvá časť mala 52 strán a objavila sa na Comixology 25. septembra.

A teraz k veci. O čo teda v SUPER! ide a prečo je to také super?

Max-Bio

Vitajte v Cosmopolise, v meste, kde žije množstvo superhrdinov a aj superzločincov – ako inak. Dianie v ňom sledujeme prostredníctvom mladej hrdinky Blitz, ktorá sa snaží čo najlepšie bojovať zo zločinom. Ako členka tímu profesora Maxa Archera sa jej to aj darí a spolu zo svojimi druhmi zažehná nejednu hrozbu, aj keď nie vždy dostanú uznanie za svoje zásluhy. V Cosmopolise totiž operujú aj iné superhrdinské tímy a jeden z nich, Šampióni ľudu, má úžasnú schopnosť ukázať sa na konci každého boja a zhrabnúť potlesk.

Komiks ma nadchol niekoľkými vecami. V prvom rade má neskutočnú kresbu, vizuálna stránka je jednoducho skvelá. Celé je to krásne farebné, ako možno vidieť aj na obrázku obálky prvej časti. Mimochodom, kresba vnútri je rovnaká ako na obale. Občas sa totiž stane, že obal má krásnu kresbu a keď to otvoríte, zažijete menší šok.

Lush-Bio

Druhá vec, ktorá sa mi páčila, sú postavy. Tie nie sú v podstate ničím výnimočné, sú to klasické superhrdinské archetypy. No tvorcovia ich spravili veľmi vtipne a oproti ich proťajškom z väčších vydavateľstiev ich ozvláštnili. Napríklad „Hulk“ v SUPER! musí byť opitý, aby sa prepol do „Hulk stavu“. Miestny „Punisher“ rozpráva vo veršoch a „Flash“ behá nahý, pretože pri jeho rýchlosti na ňom nič nevydrží.

Tvorcovia si jednoducho robia neskutočnú srandu z celého komiksového sveta.

Streak-Bio

Humor je tiež jedná z vecí pre ktoré sa oplatí SUPER! prečítať. Celá séria sa totiž vôbec neberie nijako vážne. Čiže ak hľadáte niečo čisto pre pobavenie a nepotrebujete komiks s hlbokými existenčnými krízami či ťažkým filozofovaním o dobre a zle, SUPER! je pre vás. Momentálne má päť častí a koncom októbra vyjde všetkých päť v hardbacku.

Tento článok pre vás napísal Milan „Sirius“ Kuric.

A tu si môžete pozrieť trailer na komiks SUPER!

Unicorn