goon cover

Once Upon a Hard Time: Goon padá do temnoty [RECENZIA]

pcs_1-1423457942Komiksovú sériu Goon som začal čítať v časoch, keď som experimentoval s komiksami, ktoré neboli od velikánov Marvel a DC Comics. Samotná séria bola príjemná oddychovka plná čierneho, miestami monty-pythonovského humoru o chlapovi menom Goon, ktorý nepobral veľa krásy a jeho kamošovi Frankym, ktorý nepobral veľa rozumu. Postupom času sa z boja proti kňazovi a jeho armáde zombií stal drsný príbeh plný nečakaných zvratov a temnoty. Ale tá najtemnejšia chvíľa Goona ešte len čaká.

V predchádzajúcej minisérii Occasion of Revenge sme boli svedkami toho, ako do Goonovho mesta pritiahla banda zlovestných kňazov, vedená takzvaným Arabom. Navyše sa v Goonovom živote objavila nová žena. A ako je známe, na ženy nemal nikdy šťastie. Takže niet divu, že Goon je na tom po psychickej stránke celkom zle. Pravda je taká, že Arab v skutočnosti vyhral. Zlomil Goona. Stal sa jednou z prekliatych existencií mesta.

pcs_1-1423457930Ako keby to nestačilo, Goonovi sa šéf mafie Don Rigatti vyhráža zabitím a kastráciou. Goon to vidí jasne: zabije každého, kto sa mu postaví do cesty a už je mu jedno, či to je priateľ alebo nepriateľ. Túto premenu najťažšie znáša Goonov jediný kamoš Franky. Ten videl, ako Goon celý život trpel, ale nevzdával sa. Tentoraz je to iné. Franky sa začína pripravovať na možnosť, že Goon sa nedožije zajtrajška.

Po prečítaní predchádzajúcej minisérie a prvého čísla Once Upon a Hard Time je jasné, že nič už nebude tak ako kedysi. Posledné dva príbehy obsahujú klasickú formulku vyhadzovania postáv z hlavnej dejovej línie. Či už zabitím, zmrzačením, alebo odchodom. Gonoov pád do temnôt je desivý na pohľad, hlavne ak máte načítanú celú sériu a viete, čo zažil. Jedinou dobrou osobou v Goonovom živote bola jeho teta a ostatné trochu dobré duše pohltilo mesto.

pcs_1-1423457917Autor série Eric Powell buduje príbeh na už spomínanom meste a všetkom, čo sa počas päťdesiatich čísiel série Goon stalo. Musím povedať, že od príbehu Chinatown, v ktorom sme videli, ako Goon prišiel ku svojim jazvám, sme tu nemali temnejší príbeh. To isté sa týka aj farebnosti, či skôr v tomto prípade nefarebnosti. Zo začiatku bola séria plná humoru a farieb, ale postupom času boli príbehy čoraz temnejšie a vážnejšie.

Powell sa dušuje, že Once Upon a Hard Time bude posledný komiks s titulom „Goon“. Mytológia, ktorú stvoril, by mala pokračovať ďalej a ku slovu by sa mali dostať nové alebo vedľajšie postavy, ktoré doteraz nemali veľa priestoru. Uvidíme, či to Goon a Franky prežijú v zdraví. A ak nie, tak dúfam, že ich Powell nechá odpočívať v pokoji.

The Goon: Once Upon a Hard Time bude zjavne perfektným zakončením série a keď bude po všetkom, dúfam, že na ňu budeme spomínať v dobrom. Kto vie, možno sa konečne dočkáme animovaného Goona od Davida Finchera. Bolo by to pekné rozlúčenie sa so sériou.