wolverine

Wolverinova smrť: Čo bolo potom [RECENZIA]

Marcel Klimo

Wolverine je mŕtvy. Úplne. Jeho telo zostalo zaliate v nezničiteľnom adamantiu, takže sa k nemu tak rýchlo nikto nedostane. To však nebráni vydavateľstvu Marvel Comics, aby neťažili z jeho smrti a nepodojili peňaženky čitateľov. V niekoľkých príbehoch a minisériách sa scenáristi zamerali buď na to, ako na Loganovu smrť reagujú hrdinovia a zlosyni, alebo na to, čo úmrtie obľúbeného Kanaďana zmenilo. Mrknime sa, ktoré stoja za to.

Death of Wolverine: Deadpool & Captain America

Death-of-Wolverine-Deadpool-Page-1Wade Wilson, Steve Rogers a Logan mali spoločnú jednu vec. Zúčastnili sa tajných vojenských programov, ktoré z nich urobili žijúce zbrane. Wade bol zlyhaním, Steve úspechom a Logan bol niečo medzi tým. Divoký, nezastaviteľný zabijak, z ktorého sa stal hrdina. Teraz je Logan mŕtvy, Steve má obuté dôchodcovské papuče a Wade je zmätený. Steve totiž od neho chce, aby sa postaral, že Logan zostane naozaj mŕtvy. To znamená zbaviť sa všetkých vecí, ktoré obsahujú alebo by mohli obsahovať DNA muža zvaného Wolverine. Z tej by ho totiž dokázali naklonovať niektoré z mocných organizácií sveta. Jednou z nich je A.I.M., ktorej sa podarilo získať nôž, ktorým bol pred smrťou Wolverine porezaný a obsahuje vzorky jeho krvi.

Tento one-shot si nenechajte ujsť. Za žiadnu cenu. Nielenže je zaujímavé sledovať dôchodcovského Captaina Americu v akcii, ale aj dynamika medzi ním a Deadpoolom je perfektná. Plusom sú výborné Deadpoolove hlášky a odkazy na filmy.

Píše: Gerry Duggan, kreslí: Scott Kolins

dead

Death of Wolverine: Life After Logan

4189670-dowlal2014001_int_lr3-1Tento komiks sa skladá z troch príbehov rozprávaných štyrmi hrdinami. Prvým je Cyclops, ktorý navštívil zariadenie Weapon X v Kanade. Tam spomína, či skôr uvažuje nad tým, že v podstate závidel Wolverinovi jeho slobodu. On nemusel držať tím pokope ani robiť ťažké rozhodnutia, mohol konať akokoľvek chcel, bez nejakých vážnych následkov. V druhom príbehu sledujeme, ako si Nightcrawler a Colossus chcú poctiť Wolverinovu pamiatku návštevou hrobu jeho lásky Mariko Yashidy. No najprv sa musia dostať cez členov ochranky. V poslednom príbehu vidíme reakciu dievčaťa menom Armor, ktorú Logan zaúčal v superhrdinstve. Ona je jedna z mála ľudí, ktorí videli Wolverinovu vtipnú stránku. Svoj smútok sa pokúša zabiť bojovaním v Danger Room a pivom, ktoré patrilo Loganovi.

Z trojice príbehov je najlepší ten posledný. Cyclopsov príbeh vyznie nasilu (po všetkom, čo v poslednej dobe porobil) a výlet Kurta a Piotra pôsobí nezaujímavo. Ak tento komiks vynecháte, o nič neprídete.

Píšu: Jeff Loveness, Joshua Hale Fialkov, Rex Ogle, kreslia: Iban Coello, Mario del Pennino

complicated

Death of Wolverine: The Logan Legacy

1446_logan_legacy_2_insertLogan je mŕtvy, no nie všetci to vedia. Správa sa pomaly šíri, ale nikto si nie je istý či je to pravda, alebo lož. Čo ak Wolverine nie je mŕtvy? Už kedysi zomrel, a predsa sa vrátil. Treba si overiť pravdivosť týchto informácií. Za tým účelom niekto zhromaždil vo väzení mutantov, ktorí majú s Wolverinom spoločné dve veci: regeneráciu a zvieraciu divokosť. Tými mutantmi sú zabijak Sabretooth, Wolverinov syn Daken, Wolverinov ženský klon X-23 a kybernetická Lady Deathstrike. A z nejakého neznámeho dôvodu aj Mystique v podobe Charlesa Xaviera. Za uväznenie týchto osôb je zodpovedný záhadný muž v maske a jeho kumpáni. Ten mutantom oznámi, že aj on je produktom experimentu, vďaka ktorému získal Wolverine adamantiovú kostru a pazúry. A že vedec, ktorý experimentoval na väznených mutantoch a implantoval im do mysle štyri slová, ktoré by ich dokázali uspať, zhypnotizovať, alebo zabiť. Ak mu nepovedia, čo chce vedieť, povie jedno zo štyroch slov. Je načase, aby sa svet dozvedel príbehy štvorice mutantov, ktorí mali s Wolverinom nevybavené účty.
Samotný koncept nie je nijako originálny, na rozdiel od prevedenia. V prvom čísle je nám naznačené, čo hlavné postavy prežili, takže čitateľ je jemne nútený prečítať si nasledujúce čísla.

Píše: Charles Soule, kreslí: Ollie Nome

5419b33435db2

Death of Wolverine: The Weapon X Program

4244306-dowwxpro2014003_int2-2Wolverine zahynul zaliaty adamantiom v experimentálnom zariadení nazvanom Paradise. Ešte pred svojou smrťou zabil najnovšie pokusné králiky doktora Abrahama Corneliusa. Lenže ich bolo viac, než si myslel. Jedným z nich je aj muž menom Sharp, ktorý na sebe nechal experimentovať dobrovoľne. Nechtiac sa stáva veliteľom preživších pokusných králikov. Každý z nich je nejako výnimočný. Jeden vie pľuvať kyselinu, druhý je nadľudsky silný, ďalší je superinteligentný, alebo vie čítať myšlienky. Nič, čo by sme už nevideli. No Sharp na tom nie je práve najlepšie. V jeho mysli sa ozýva hlas a má spomienky na udalosti, ktorých sa nikdy nezúčastnil. Prvá svetová vojna, boje v Japonsku, udalosti, ktoré sa stali dávno predtým, ako sa Sharp narodil. Komunikuje s ním duch Wolverina alebo niekoho oveľa staršieho?

Táto miniséria je zatiaľ zaujímavejšia než The Logan Legacy, a to hlavne preto, lebo sú nám predstavené nové postavy a ich osudy sú pre nás neznáme. Samotné odhalenie toho, kto sídli v Sharpovej hlave, bolo príjemným prekvapením a osudy ostatných postáv sa pekne rozvinuli. Odporúčam.

Píše: Charles Soule, kreslí: Salvador Larroca

wolverines-1-dellotto-variantjpg-f9f23f_960wA čo nás čaká budúci rok z komiksov súvisiacich s Wolverinovou smrťou? Hlavne to bude séria Wolverines, ktorej premisa zatiaľ znie viac než zaujímavo. Už je len otázkou času, kedy sa každého obľúbený chlpatý Kanaďan vráti. Niekto ho z toho adamantia nakoniec určite vyseká. Predsa len, Marvel rád recykluje svojich mŕtvych hrdinov.

Marcel Klimo

Facebook Twitter Google+

Spoluzakladateľ Space Unicorn a celoživotný hráč