Iron Fist: The Living Weapon – Návrat žijúcej zbrane [RECENZIA]

In Komiksy, Marvel, Recenzia by KeramLeave a Comment

pcs_1-1397997589Nie každý hrdina sa rozhodne, že bude konať dobro len z dobrého srdca (Superman), zodpovednosti (Spider-Man), alebo kvôli sľubu svojim mŕtvym rodičom (Batman). Niektorí hrdinovia sa pokúšajú pomocou svojich superschopností zarobiť. Superhrdinstvo je totiž vážna vec a z dobrých skutkov sa človek nenaje. Prvý zo superhrdinov vydavateľstva Marvel Comics, ktorí požadovali za svoje činy peniaze, boli Luke „Power Man“ Cage a Danny „Iron Fist“ Rand.

O ich spoločnosti Heroes for Hire (Nájomní hrdinovia) si možno povieme niečo nabudúce. Teraz sa budeme venovať Iron Fistovi, ktorý sa dočkal ďalšieho reštartu svojej série. Daniel Thomas „Danny“ Rand sa prvýkrát predstavil čitateľom v sedemdesiatych rokoch, keď svet zažíval popkultúrny boom filmov zameraných na bojové umenia. Svoju premiéru si odbil v komikse Marvel Premiere číslo 15 a splodilo ho duo Roy Thomas/Gil Kane.

Úspech sa dostavil okamžite a muž, ktorý dokáže svoje chi (životnú energiu) používať ako zbraň, dostal vlastnú sériu. Prvú z mnohých. Počas svojho pôsobenia sa Iron Fist zoznámil s mnohými hrdinami, narobil si veľa nepriateľov a zúčastnil sa mnohých eventov. Ak si chcete prečítať tie najlepšie príbehy Iron Fista, tak definitívne odporúčam sériu The Immortal Iron Fist z roku 2007 od tria Ed Brubaker/Matt Fraction/David Aja. Alebo sa môžete začítať do najnovšieho čísla série Iron Fist.

pcs_1-1397997570Danny Rand je milionár riadiaci vlastnú spoločnosť. Je atraktívny, je mocný, je hrdina. No napriek tomu nepovažuje svoj život za výnimočný. Nie je šťastný. Nemôže spať. Tak urobí niečo, čo by za normálnych okolností nikdy neurobil. Prijme žiadosť novinárky o interview. Povie jej svoj životný príbeh. Takmer celý príbeh. Svet totiž zaujíma iba utrpenie druhých a dramatický osud ľudí, ktorí sa rozhodli byť superhrdinami.

Po rozhovore s novinárkou nasledoval sex s novinárkou. Ani to mu nepomohlo. Tak sa rozhodne trochu precvičiť. Rozcvičku mu naruší dvojica helikoptér značky Apache, z ktorých sa na lanách spustil tucet ninjov. Zombie ninjov. Z nejakého záhadného dôvodu Danny to rozptýlenie s radosťou uvíta. Veď nakoniec, Danny Rand je Iron Fist, žijúca zbraň. A niekedy človeku pomôže, ak si z času na čas do niečoho poriadne udrie.

Najnovšiu sériu Iron Fista dostal na starosť kanadský kreslič/scenárista/filmár Kaare Andrews, ktorý je čitateľom známy hlavne vďaka svojim obálkam ku komiksom vydavateľstva Marvel Comics. Keď Andrews dostal na hranie Dannyho Randa, rozhodol sa odignorovať fakt, že sa jedná o superhrdinu, ktorý patrí skôr medzi béčkové než áčkové postavy. Zameral sa na podstatu postavy a jej pôvod.

pcs_1-1397997538Danny Rand prišiel za mladi v Himalájach o oboch rodičov a roky sa učil bojovým umeniam v chráme, ktorý sa každých desať rokov objavoval, prípadne mizol. To je všetko, na čom Andrews stavia svoj príbeh. Je to o pomste a traume. Samozrejme, že koncept nie je nijako originálny, ale keď na ňom pracuje schopný scenárista, výsledok stojí za to (jedným z mnohých príkladov je Green Arrow: Year One).

Zaujímavosťou je, že Kaare Andrews sa rozhodol kresliť tento komiks čisto digitálne. Nejestvujú žiadne nákresy, obálky, stránky na papieri, nič, čo by sa dalo predať nejakému zberateľovi. Na jednu stranu je to škoda, na stranu druhú je to jediné logické riešenie. Inak by nemohla byť séria Iron Fist: The Living Weapon vydávaná každý mesiac načas. Andrewsova kresba je počas akcie neskutočne dynamická a počas chvíľ pokoja až stoická. Výborne zachytáva atmosféru danej chvíle a to isté platí aj o koloringu, ktorý je doslova perfektný.

Čítanie tohto príbehu si užijú znalci aj ľudia, ktorí o Iron Fistovi nevedia vôbec nič, alebo iba veľmi málo. Je to v podstate Iron Fist: Year One s krásne napísaným príbehom a výborným prevedením scenára na papier. Tento návrat sa definitívne podaril.