Kick-Ass 3: Rozkopávanie zadkov na tretiu

In Komiksy, Recenzia by KeramLeave a Comment

Krásou na creator-owned komiksoch je, že si v nich môžete robiť, čo chcete a nikto vám to nezakáže. Uvedomujú si to Brian K. Vaughan (The Private Eye, Saga), Mike Mignola (Hellboy, B.P.R.D.), Joe Hill (Locke & Key), Ed Brubaker (Fatale), aj Jonathan Hickman (The Manhattan Projects). Mark Millar má tiež takú právomoc a rozhodol sa ju naplno využiť pri ukončení svojej ságy Kick-Ass, pojednávajúcej o tom, čo by sa stalo, keby sa niekto rozhodol hrať na superhrdinu v reálnom svete.

pcs_1-1376757852Po udalostiach v minulej sérii skončila Hit-Girl v base. Našťastie ju jej otec naučil pripraviť sa na každú možnosť. Aj na jej zatknutie (prípadnú smrť). Svojmu partnerovi v zbrani, Daveovi Lizewskému alias Kick-Assovi, zanechala nielen všetky svoje financie a vybavenie, ale aj inštrukcie, čo robiť v prípade jej zatknutia. Je to veľmi jednoduché: musí ju vyslobodiť. Tak sa po šiestich týždňoch ničnerobenia rozhodne Dave, že spolu so svojimi vernými kumpánmi oslobodí svoju partnerku a s výkrikom „Justice Forever“ vyrazia k väzeniu… spred ktorého zbabelo utečú. Jednoducho sa na takú akciu necítili. Celých šesť mesiacov.

pcs_1-1376757815Život ide ďalej. Dave úspešne doštudoval na strednej škole, našiel si prácu (McVoľačo) a počas voľných chvíľ pózuje pred hrobmi svojich rodičov alá mladý Bruce Wayne. So svojím kamošom Toddom si prenajali byt v meste, venujú sa nerdo/geekovským záležitostiam a hliadkujú. A čo Chris Genovese alias The Mother Fucker? Síce skončil v nemocnici so zlámanými kosťami, ale najviac za to trpí jeho matka, Angie. Počas Chrisovej vojny proti hrdinom mesta zahynulo veľa nevinných ľudí a ich pozostalí dobre vedia, kto splodil hlavného vinníka. Preto sa Angie Genovese rozhodne urobiť niečo radikálne.

pcs_1-1376757795Keď bol v roku 2008 vydaný prvý diel komiksu Kick-Ass, bola istá jasná jedna vec: filmové štúdiá chceli ten príbeh adaptovať. Lenže vtedy ešte nič nebolo isté. Teraz, o niekoľko rokov neskôr, po troch komiksových minisériách a dvoch filmových adaptáciách sa blíži koniec. Pre Marka Millara je to na jednu stranu výborné (prachy), na druhú smutné (všetko dobré sa raz musí skončiť). Millar mal v skutočnosti záver svojej ságy už dávno vymyslený. Aj to čo sa stane s hlavnými postavami. Nezabúdajme, že sa jedná o obyčajných smrteľníkov.

pcs_1-1376757774Ak ste Batman, vycvičili vás majstri v bojových a iných umeniach a máte miliardy na špičkovú technológiu plus komorníka vycvičeného SAS, ste v pohode. Ak ste Superman, tak vďaka svojej nadľudskej molekulárnej štruktúre dokážete prežiť čokoľvek. Ak ste Dave Lizewski, tak ste v hajzli vo chvíli, keď toho začne na vás byť veľa. Alebo keď v jednu noc náhodou zabočíte do nesprávnej uličky a tam na vás bude čakať banda zlodejov. Ktorákoľvek z hlavných postáv sa nemusí záveru trilógie Kick-Ass dožiť. A podľa toho, čo som zatiaľ videl v dvoch číslach zo šiestich, to začína celkom zaujímavo.

pcs_1-1376757488Možno si teraz položíte otázku, dočkáme sa filmového Kick-Ass 3? Záleží od toho, ako sa bude v kinách dariť Kick-Ass 2. Prvý film stál 30 miliónov dolárov, v kinách zarobil viac ako 96 miliónov a ďalších 140 miliónov nahrabal predajom DVD a Blu Ray nosičov. Názory na filmové Kick-Ass 2 sa zatiaľ celkom líšia. Niektorí si film pochvaľujú, iní tvrdia, že je to čistý priemer. Uvidíme, čo z toho nakoniec bude.

pcs_1-1376757453O kresbu sa už klasicky postaral John Romita Jr., ktorého kresba sa niektorým páči a iným nie. Ja osobne som s jeho kresbou spokojný, aj keď sa niekedy jeho postavy menia na karikatúry samých seba. Zaujímavosťou sú varianty obálok. Hlavne tie ku prvému číslu. Je ich dohromady šesť a spoločne vytvárajú odkaz, „Evil prevails when good men do nothing. Ak dobrí ľudia nič neurobia, zlo pretrvá.“ Šesticu obálok, okrem iných, kreslili aj legendárni kresliči Adam Hughes (Wonder Woman), Mark Silvestri (Witchblade) a Adam Kubert (Ultimate X-Men). Takže si pošmákne každý.

Kick-Ass 3 je podľa Millarových slov jeho šialená verzia filmu „Návrat Jediho“. A dovolím si súhlasiť. Istým spôsobom sa v príbehu objavil odporný Imperátor a Hit-Girl je väznená, podobne ako bol Han Solo (len nie v karbonite). Uvidíme, ako dlho bude trvať, než sa dočkáme dokončenia. Tento komiks odporúčam každému, koho zaujali predchádzajúce diely (alebo film), prípadne aj tým, ktorých nezaujali. Určite chcete vedieť, ako to všetko dopadne! Alebo nie?

pcs_1-1376757433