Komiks PUNKS je totálna pakáreň. Preto je taký dobrý [RECENZIA]

In Komiksy, Recenzia by KeramLeave a Comment

pcs_1-1413722724Niekedy mi stačí fakt málo na to, aby ma nejaký komiks zaujal. Napríklad veta, „Pes, Lebka, Päsť a Abe Lincoln žijú v dome, rozbíjajú si držky a vzájomne sa ponižujú“. To znie ako totálna pakáreň, hodná našej pozornosti, aj keď nás pred čítaním tohto komiksu varovali samotní autori. Konkrétne slovami: „Ak viete, čo je pre vás dobré, nečítajte tento komiks. Nikdy.“ No nie nadarmo sa vraví, že zakázané ovocie chutí najlepšie. Tak sa mrknime Punks na ich plomby.

V dome našich hrdinov je živo. Pes má pre svojich priateľov dôležitú správu, ale tí nemajú ani čas, ani záujem ho počúvať. Lenže Pes je známy svojou neodbytnosťou, a tak mu dá Lebka ultimátum, zahŕňajúce Psove gonády. Samozrejme, že Lebka Psa nakoniec patrične strestá, ale Psove gonády zostanú v bezpečí vďaka jeho Wundergaťám. To však Lebku neodradí. Jeho cieľom je dostať sa ku Psovým gonádam a on svoj ciel dosiahne.

pcs_1-1413722717Výsledok konfliktu? Pes zarazený do plafónu alá Tom Hanks a príchod jeho priateľky. Totálne spoločenské faux pas. Priateľka si veľmi rýchlo urobí vlastný názor na Lebku, Päsť, Abea Lincolna a Psove Wundergate. Medzitým sa Pes zarazený do plafónu snaží vyriešiť problémy s miestnymi škriatkami. Pes totiž jedného z nich v amoku zabil. Čo bola riadna chyba, keďže sa jednalo o Larryho, živiteľa rodiny škriatkov žijúcich v podkroví. A klan nasraných škriatkov je desivejší, než by ste si mysleli.

Tento komiks je naozaj absolútne totálna pakáreň a jeho tvorcovia Joshua Fialkov a Kody Chamberlain museli pri jeho tvorbe spotrebovať veľa lepidla. Doslova, pretože celý komiks vyzerá ako jedna veľká žiadosť o výkupné. Čo pridáva riadnu dávku originality k už tak neuveriteľnému počinu. Ak ste o pôvodnom komikse nikdy nepočuli, tak sa ani niet čomu diviť. Punks bol totiž vydávaný na pokračovanie na stránke MTV Geek a slávil u čitateľov veľký úspech.

pcs_1-1413722709Čo oboch autorov prinútilo, aby sa vrátili ku projektu, ktorý naštartoval ich kariéry? Zmena na komiksovom trhu. Čitatelia chcú skúsiť niečo nové a neobvyklé, neboja sa riskovať. A nie je nič divnejšie než Punks. Prevedenie je síce zvláštne, ale krásne vystihuje to, čo sledujete na stránkach.

Samotné postavy majú napriek svojej divnosti neskutočné čaro. Päsť je vlastne iba mužská postava, ktorá má namiesto hlavy päsť a rozpráva štýlom Kojota Willyho z Looney Tunes (v ruke drží tabuľku so svojim dialógom). Lebka je Ghost Rider na dôchodku (a pravdepodobne na drogách), posadnutý sexom, násilím a pyromániou. Pes je večný smoliar, ktorý má mentalitu… no, psa naháňajúceho nikdy nehodenú loptičku. A Abe Lincoln je jednoducho klasický dobráčisko, ktorý náhodou žije s Päsťou, Psom a Lebkou. Malé cameo má aj Tom Hanks z filmu Dom za všetky peniaze.

Musím povedať, že tento komiks je pri lavíne neustále recyklovaných príbehov superhrdinov príjemnou zmenou. Sami autori dokonca opisujú Punks ako kompliment superhrdinstvu. Jestvuje snáď lepší kompliment než štvorica debilov, ktorí sa mlátia do gonád? Pravdepodobne nie.

Viac ukážok z tohto šialeného komiksu nájdete na crew.cz