Outcast: Temnota prichádza [RECENZIA]

pcs_1-1404053544Robert Kirkman je nezastaviteľný. Keby chcel, mohol by prácu scenáristu zabaliť podobne ako Todd McFarlane (Spawn) a donekonečna dojiť fanúšikov. Seriálu The Walking Dead sa darí viac než dobre a sú s ním spokojní aj zarytí fanúšikovia komiksovej predlohy (niektorí viac, iní menej). Jeho najznámejšie komiksové série na pokračovanie, The Walking Dead (príbeh už chvíľami stráca čaro) a Invincible (Kirkman sa opäť utrhol z reťaze a stojí to za to), sú stále úspešné a veľmi dobre sa predávajú. Ale to mu nestačí.

Kirkman sa tentoraz zameral na exorcizmus a démonické posadnutie. Položil si rovnakú otázku ako pri The Walking Dead: Čo bolo potom? Čo sa stane s človekom po úspešnom exorcizme, keď jeho telo opustí Satan a posadnutý prestane hrýzť ľudí ako Luis Suarez a grcať hrachovú polievku? To sú otázky na ktoré nájdeme odpoveď v najnovšej kirkmanovke zvanej Outcast.

pcs_1-1404053538S Joshuom Austinom niečo nie je v poriadku. Jeho matka to zistila vo chvíli, keď si Joshua namiesto zemiakových lupienkov začal pochutnávať na svojich prstoch. Okrem toho začal levitovať nad svojou posteľou a byť citlivý na slnečné svetlo. Pani Austinová urobila to, čo bolo v tom prípade najrozumnejšie. Zavolala reverenda Andersona. No ani ten nevedel pomôcť a jediné, čo exorcizmom dosiahli, bol výsmech.

Našťastie reverend pozná niekoho, komu sa stalo niečo podobné. Kyle Barnes je muž na absolútnom dne. Žije sám, zanedbane, bez rodiny, práce a priateľov. Z vlastnej vôle sa stal vyhnancom. Jediným kontaktom so svetom je mu jeho sestra Megan. Tá ho núti chodiť na nákupy a na rodinné návštevy, kde nie je veľmi vítaný. Kyle totiž pred rokmi urobil niečo zlé. No teraz mu osud dáva možnosť odčiniť to.

pcs_1-1404053533Ako som už písal, Kirkman stavia celý príbeh komiksu Outcast na myšlienke, čo sa deje s ľuďmi po úspešnom exorcizme. V príbehu krásne naznačil, čo sa stalo Kyleovi Barnesovi a že sila, ktorá sa ho kedysi zmocnila, na neho nezabudla. Pokiaľ ide o exorcizmus, tak zabudnite na nejaké extrémy à la Exorcista. To, čo uvidíte v príbehu, by sa dalo prirovnať ku skutočným prípadom exorcizmu. Žiadne vracanie hrachovej polievky ani otáčanie hlavy o stoosemdesiat stupňov tu nenájdete. Aspoň zatiaľ nie. Pri Kirkmanovi človek nikdy nevie.

Zaujímavosťou je, že Kirkman píše simultánne scenár ku komiksovému aj seriálovemu Outcastu. A podobne ako pri seriáli The Walking Dead, aj seriálový Outcast sa bude zhodovať s komiksovou predlohou na päťdesiat percent. Takže na svoje si prídu aj čitatelia komiksov, aj diváci.

pcs_1-1404053527O stvárnenie temnej a ponurej atmosféry sa postaral výborný Paul Azaceta, ktorého kresbu ste mohli vidieť v minisériách B.P.R.D., Punisher Noir, Graveyard of Empires a sérii The Amazing Spider-Man. Jeho strohý a temný štýl kresby perfektne sadne ku Kirkmanovmu príbehu.

Prvé číslo komiksu Outcast zaujalo. Nielen rozsahom (takmer päťdesiat strán), ale aj zaujímavo podaným príbehom, sympatickými hlavnými postavami a štruktúrou príbehu (prelínanie minulosti s prítomnosťou). Na nejaké predčasné závery je ešte priskoro, ale ruku na srdce: toto je Robert Kirkman. Na čo ten chlap siahne, to stojí za prečítanie. Hlavne ak sa jedná o komiksové série na pokračovanie.

[author title="Autor článku"]