Quantum and Woody: Najhorší z najlepších

quantum1Vydavateľstvo Valiant Entertainment bolo resuscitované v roku 2012 a po pár mesiacoch sa objavili na internete vtipy predpovedajúce jeho bankrot. Ten nenastal a Valiant úspešne pokračuje vo vydávaní svojich komiksových sérií. Buddy komédia Archer and Armstrong, akčný Bloodshot, paranormálny Harbinger, superhrdinský Shadowman a vedecko-fantastické X-O Manowar si získali viac než dosť fanúšikov. Niet sa čomu diviť. Príbehy sú písané viac než schopnými scenáristami a každá séria je kresbou príjemne odlišná.

quantum2Tento rok Valiant predstaví svojim čitateľom dve modernizácie klasických komiksových sérií. Prvou je Quantum and Woody, druhou Eternal Warrior. A keďže nás Eternal Warrior čaká až v septembri, mrkneme sa na duo Quantum and Woody, ktorých svet pozná ako „ten najhorší superhrdinský tím sveta.“ Táto dvojica sa prvýkrát objavila v roku 1997 a celkovo sa dočkala iba dvadsiatich dvoch komiksov. Čo bola škoda, pretože príbehy boli neskutočne trafené a vtipné. Teraz majú mladší čitatelia šancu zistiť, aký je príbeh týchto „hrdinov.“

quantum3Kedysi dávno, konkrétne pred pár rokmi, žili dvaja celkom obyčajní mládenci. To neznamená, že už nežijú, len už nie sú takí obyčajní. Teda… viac než bežne obyčajní. Eric Henderson a Woody Van Chelton mali totiž k obyčajným nudným mládencom vždy ďaleko. Viete, Eric a Woody sú bratia (Woody je adoptovaný), ktorý sú rozdielni nielen farbou kože, ale aj svojimi charaktermi. Eric je syn svojho otca, ktorý sa snaží viesť normálny život a niekam to dotiahnuť. Je síce pravda, že sa mu na päty lepí smola viac než obvykle, ale aspoň má svoju vojenskú kariéru. Na rozdiel od Woodyho.

quantum6Ten je flákač, zlodej, podvodník a Casanova v jednom. Plus hanba rodiny. Po deviatich rokoch života s Ericom a jeho otcom sa Woody vytratil neznámo kam. Takže je pochopiteľné, že Eric svojho adoptívneho brata veľmi nemusí. Ale ako to už chodí, tragédia spája ľudí a platí to aj v prípade našej dvojice. Ich otca Dereka Hendersona totiž postihla menšia nehoda. A vzhľadom na to, že pracoval vo Washingtone D.C. pre oddelenie zaoberajúce sa výskumom alternatívnej energie, je jeho smrť celkom podozrivá. Eric a Woody sa pokúsia zistiť, či nehoda bola nehodou… aj keby ich to stálo životy.

quantum7Na pochopenie tohto komiksu nepotrebujete mať prečítanú pôvodnú sériu Quantum and Woody, ale ja som musel vedieť pravdu a prečítal som si ju. A zistil som, že je to ako čítať komiks Deadpool, v ktorom vystupujú dvaja Deadpoolovia, ktorý sa neznášajú a sú spolu len z toho dôvodu, že každých dvadsaťštyri hodín musia o seba cinknúť svojimi oceľovými náramkami, inak by sa rozpadla atómová štruktúra ich tiel. O oživenie tohto dua sa postaral scenárista James Asmus, ktorý sa pred pár mesiacmi zapísal do môjho podvedomia výbornou minisériou The End Times of Bram and Ben. Čitatelia zameraní hlavne na komiksy od Marvelu mu môžu byť vďační za krátkodobé oživenie série Gambit.

quantum8Keď oživujete sériu, tak musíte urobiť pár zmien. Modernizovať postavy, aby sa s nimi dnešní čitatelia dokázali lepšie zosobniť a tak ďalej. Asmus urobil minimum zmien. Z dvojice kamarátov urobil dvojicu bratov. Zbytok zostal rovnaký: funkčne nefunkčné duo, získanie schopností, ktorým nerozumejú a superhrdinský debut. Plus bol zachovaný vtip a šarm pôvodnej série. Miernou zmenou prešli aj kostýmy hlavných postáv. Quantum má svoj klasický modrobiely kostým, ale s jednoduchším dizajnom a bez pláštenky (ako by povedala Edna Mode: „Žiadne pláštenky“). Woody sa ako správny flákač na nejaký kostým vykašlal, ale ešte stále má nasadené okuliare.

Vydavateľstvo Valiant si jednoducho vybralo dobre. To isté sa týka aj voľby kresliča. Tom Fowler má perfektný štýl kresby a na jednotku sa mu podarilo zachytiť emócie a charakteristiku hlavných postáv. Postavy v Tomovom podaní sú správne „živé“, vďaka čomu perfektne funguje Asmusov humor. Nehovoriac o dynamike akčných sekvencií a načasovaní humorných situácií.

Tak ako býva zvykom, prvé číslo má viac než len jednu alternatívnu obálku. A všetky stoja za to. Postarali sa o ne Ryan Sook (Justice League Dark), Marcos Martin (Batgirl: Year One), Andrew Robinson (Star Wars: Jedi vs. Sith) a Tom Fowler (Venom, Mysterius). Najnovšia séria vydavateľstva Valiant o tom najneschopnejšom duu superhrdinov si zaslúži vašu pozornosť, ak si chcete prečítať buď dobrý komiks, alebo sa riadne zabaviť.

[author title="Autor článku"]