Rover Red Charlie: Hľadá sa dobrý človek

In Komiksy, Recenzia by KeramLeave a Comment

pcs_1-1390742485Každý bol raz dieťa. Dokonca aj Garth Ennis, autor tých najlepších komiksov a komiksových sérií, aké kedy vznikli. Malý Garth počas návštevy svojich starých rodičov objavil maľbu, ktorá sa mu zapísala do podvedomia. Tou maľbou boli „Verní priatelia“ Williama Hugginsa a bolo na nej zobrazené trio psov, ktorí boli odhodlaný čeliť čomukoľvek a komukoľvek. Dospelý Garth si nakoniec obraz zaobstaral a zavesil ho na stenu svojej kancelárie. Po štyridsiatich rokoch sa rozhodol, že vyrozpráva svoj vlastný príbeh o trojici odvážnych havkáčov.

pcs_1-1390742478Niečo sa stalo s ľuďmi. Nikto nezistil, ako alebo prečo. Možno za to mohol pach, uhryznutie, alebo voda. Ľudia si začali ubližovať. Niekedy navzájom, ale hlavne sami sebe. Takmer všetci zomreli a všetko sa zmenilo. Zvieratá zostali napospas osudu. Jedným z nich je Charlie. Pes, ktorý bol vycvičený na to, aby ľuďom pomáhal a bol hrdý na svoju vestičku. Charlie mal rád svojho pána, s ktorým chodil na psie miesto. Tam stretol Reda a Rovera.

pcs_1-1390742467Red je veľký a tupý pes, ktorý sa ničoho nebojí a v najnevhodnejšiu chvíľu chce, aby mu iní čuchali zadok. Rover prišiel spoza veľkej mláky, divne sa vyjadruje a je vždy úprimný. Toto neobvyklé trio si musí zvykať na to, že ľudia ich prestali kŕmiť a namiesto toho sa začali venovať skákaniu z okien, rozbíjaniu si hláv a upaľovaniu sa zaživa. Rover, Red a Charlie sa rozhodnú urobiť to, čo im prikázal posledný preživší dospelý človek (skôr než ho zabila banda detí). Utečú z mesta.

pcs_1-1390742457Tento komiks je svojím prevedením absolútne perfektný. Psi opisujú ľudí ako kŕmičov či krmiteľov. Keď pes neprestajne šteká, tak to v Ennisovej hlave znie ako „Ja som pes! Ja som pes! Ja som pes!“ (niečo podobné sme videli v Hľadá sa Nemo v scénke s retardovanými čajkami). Psi nerozumejú ľuďom ani slovo. Počujú iba nezmyselné bľabotanie. More je pre nich mláka, búrka ich desí a mačky sú oveľa múdrejšie a záludnejšie než priemerný pes.

pcs_1-1390742448Ennis sa pekne pohral aj s výberom „rasy“ hlavných psích hrdinov. Rover je anglický baset a jeho fyziológia perfektne sadne k jeho zmýšľaniu typu „doriti, zase sa niečo posralo“. Red je írsky seter, ktorý je temperamentný a plný energie (ergo roztržitý extrovert). Charlie je čistý orech/kríženec/podvraťák (vyberte vhodné označenie), ktorý je neskutočne loajálny a ochotný každému pomôcť.

Kresbu dostal na starosti Michael Dipascale (Uber, Crossed: Badlands, Caligula). Keby mu ponúkol niekto iný kresliť príbeh o trojici psov, tak by odmietol, ale stačilo, aby počul meno Garth Ennis a ponuku okamžite prijal. Samozrejme, že aby boli psi správne nakreslení, potreboval ako vzor fotky rôznych druhov psov a ich „výrazov“. Plus, na zachytenie emócií použil minimum antropomorfickej a cartoonovej techniky. Takže samotný výsledok je na jednotku.

Rover Red Charlie je pre milovníkov psov (alebo iných zvierat), konca sveta, dobrých komiksov, alebo iba Gartha Ennisa absolútna povinnosť.