Six-Gun Gorilla: Gorila a ja

In Komiksy, Recenzia by KeramLeave a Comment

gorilla1Niektorí autori si vyberajú pre svoje príbehy neobvyklé témy. Napríklad britský scenárista Simon Spurrier. Ten si vybral samovraždu. Ako tému, nie ako spôsob ukončenia svojho života. Spurrier je známy hlavne svojou prácou pre magazín 2000AD a ak ste čítali nejaký príbeh zo spomínaného magazínu, tak viete, že jeho príbehy sa odohrávajú väčšinou v dystopickej budúcnosti. Nie je to inak ani v príbehu Six-Gun Gorilla. Ten sa odohráva v budúcnosti, v ktorej nemusíte byť na samovraždu sami. Môžu sa s vami „zasamovraždiť“ aj iní ľudia.

gorilla2Prestal vás baviť život, trpíte nevyliečiteľnou chorobou, alebo ste väzeň odsúdený na smrť? Nezúfajte, je tu spoločnosť Blue Tech-PV, ktorá vám zaplatí za vašu smrť. Viete, v budúcnosti sa ľudia zabávajú tým, že sledujú priame prenosy vysielané „samovrahmi“. Ak chcete zomrieť, Blue Tech-PV zaplatí vašim pozostalým primeraný finančný obnos a do oka vám nainštalujú psychické kamery. No a potom vás pošlú do nebezpečných situácií. Tak ako mladého muža prezývaného Blue. Dôvod, prečo ho omrzel život? Jednoduchý a klasický: žena. Spôsob samovraždy? Efektívny: vojenský výsadok na planétu, kde momentálne prebieha vojna.

gorilla3No nie je to len taká obyčajná planéta. Jedná sa o extra-dimenzionálny svet menom Blister na ktorom nefunguje spaľovanie. To znamená, že vojaci po sebe strieľajú pomocou zbraní vyrobených na princípe pružín a pneumatického tlaku. Poslaním samovrahov je ísť vpred a vyraziť do boja s hrdosťou a doširoka otvorenými očami. Ak by ste sa náhodou nechali zabiť naschvál a bez boja, tak Blue Tech-PV nezaplatí vašim pozostalým. Ale niečo také nehrozí. Blister je totiž plný rebelantských kolonistov, ktorí sa chcú vymaniť z područia mocných Zeme. Blue na nich narazí, no skôr než je jeho život násilne a úspešne ukončený, zachráni ho hovoriaca gorila ozbrojená dvomi revolvermi.

gorilla4Komiks Six-Gun Gorilla možno na prvý pohľad vyzerá originálne, ale v skutočnosti to tak nie je. Jedná sa o resuscitáciu klasickej postavy z tridsiatich rokov. Pôvodne vystupovala v britskom magazíne Wizard a Spurrier sa o nej dopočul vďaka svojmu kamošovi Jessovi Nevinsovi, expertovi na pulpové postavy. Spurrier sa rozhodol toho primáta s revolvermi oživiť z jediného dôvodu: miluje westerny. Tento komiks je jeho poctou najkrajšiemu, najtragickejšiemu a najzastaralejšiemu žánru. A náhodou je v príbehu obrovská gorila. S obrovskými pištoľami. A prestrelky a vojna a smrť a pochybné existencie a skorumpovaní ľudia.

Zaujímavosťou je, že príbehy pôvodnej gorily písal niekto, kto nebol nikdy menovaný. Nikto nevie, kto ten autor (alebo autorka) bol. To hrá Spurrierovi perfektne do karát a zapadá do westernového mýtu. Samotný príbeh je krásne bizarný a nebyť kresby Jeffa Stokelyho, tak by nevyznel tak dokonale šialene. Jeho kresba mi veľmi pripomína kresliaci štýl Jamieho Hewletta, ktorého poznáte či už vďaka komiksu Tank Girl, alebo vďaka videoklipom skupiny Gorillaz (ktorej členom dal Hewlett finálnu podobu).

gorilla6

Samotný koncept sledovania „života“ iných ľudí ako druh zábavy mi pripomenul film Truman Show. Atmosférou zase výbornú postapokalyptickú sériu Wasteland od vydavateľstva Oni Press. Toto je jeden z tých komiksov, ktorý si buď zamilujete, alebo ho budete z duše nenávidieť. A ja som si ho zamiloval. Six-Gun Gorilla má byť šesťdielna miniséria (zatiaľ vyšli dve čísla) a stojí definitívne za to. Mimochodom, jestvuje ešte jeden komiks s pištoľníckou opicou. Volá sa Six-Gun Gorilla: Long Days of Vengeance a tiež ho odporúčam.